Home > Two Wheels > Shogun 125 SP – Satria 150 F Velg Jari-jari (Part 2)

Shogun 125 SP – Satria 150 F Velg Jari-jari (Part 2)

sp-spoke_copy.jpg (45 KB)

Setelah roda bagian depan sudah menggunakan jari-jari (jika belum membaca, silakan lihat Part 1), kita beralih ke bagian belakang.

Untuk pembuatan bagian belakang sebenarnya lebih simple, karena kita hanya perlu berbelanja :
1. velg/rim (alumunium, ukuran 17 x 1.60 harga mulai 120 ribu)
2. jari-jari belakang Shogun (harga mulai 15 ribu)
3. klaher/bearing (harga mulai 15 ribu/pasang)
4. bos dalam tromol dan bos luar tromol bagian kanan (harga sekitar 15 ribu)

5. dudukan piringan (harga sekitar 55 ribu)
6. baut panjang untuk penggabungan antara tromol dan dudukan piringan (harga sekitar 20 ribu)
7. baut-baut piringan (harga sekitar 10 ribu)

Piringan dan braket kepala babi/kaliper, tidak berubah alias menggunakan standart.

Pada bagian roda belakang ini, saya melakukannya tanpa bantuan tukang bubut, mulai..:
1. bubut bagian tengah tomol (optional) harga sekitar 35 ribu.
2. bawa tromol, bos dalam, klaher/bearing, jari-jari, velg ke tukang stel velg (kalu ada ban-nya minta pasangin sekalian, harga skitar 15 ribu)

3. untuk penggabungan antara tromol dengan dudukan piringan kebetulan saya lakukan sendiri dengan mengebor tromol, mengebor dudukan piringan lalu membuat drat/men-tap untuk baut panjang yang akan menggabungkan tromol dan dudukan piringan. (jika dikerjakan tukang bubut, mungkin jasanya dibawah 70 ribu sampai selesai alias terima beres)

4. pasang piringan.
5. coak karet tromol (karena ada kepala baut penggabungan dudukan piringan dan tromol yang menonjol)
5. pasang roda, ukur panjang bos luar tromol bagian kanan (antara tromol dan braket kaliper)

6. pasang semua.
7. selesai.

**********************************
Yang juga wajib dibaca (langsung klik)
My Another Blog (please visit)
Shogun 125 SP – Satria 150 F Velg Jari-jari (Part 1)
Shogun 125 SP – Satria 150 F Velg Jari-jari (Part 2)
Service Besar + Upgrade Suzuki Shogun 125 SP
**********************************

Categories: Two Wheels Tags:
  1. rasta
    September 30, 2010 at 6:47 pm

    kakak..
    bisa ngk buatin FU aq doubbel cakran kiri dan kanan (bagian depan)..??
    aku pengen menggunakan tromol ninja biar lebih keren…
    trus tromol bagian belakang menggunakan apa yaa kk..?? biar keliatan keren juga…

    kakak orang mana..?? salam kenal dari aku di sulawesi tengah..
    ini no hp aq kk.. 0856***23250
    email aq.. arief_qhuw@yahoo.co.id

    mohon bantuannya kk..

    • abid912
      September 30, 2010 at 7:13 pm

      hm..
      maaf kk, aku cuma hobi utak-atik motor sendiri..
      bukan modificator..😀

      depan pake tromol ninja sih oke,..
      kalo belakang bisa bebas sih pilih tromol motor apa aja..
      paling modif dikit di bagian bos & dudukan piringan,..

      kalo ada info dari tabloid motor plus alamat modificator daerah sana, nanti aku kabarin deh..
      nomer henponnya aku edit ya… takut ada yg iseng..🙂

  2. rasta
    October 1, 2010 at 6:51 am

    kakak.. tggl 14/10/2010 aku mau ke bandung…😀
    kalau kk orang bandung.. ketemuan donk kk…
    soal’na aku mau modif motor fu aku..

    gini kakak..
    aku kan mau pasang duobbel cakram…
    trus aku mau menggunakan tromol ninja..
    nah, master cakram’na nissan yang ukuran besar..
    trus piringan cakram’na ukuran yang besar..
    tapi aku bingung buatnya..😦

    • abid912
      October 2, 2010 at 2:37 pm

      maap kk, aku bukan orang bandung..
      dan juga udah aku tulis di atas, aku bukan modificator, cuma hobi otak-atik motor..
      supaya gak rugi waktu dan biaya, langsung aja datengin modificator kondang di kota terdekat..
      soalnya kalo modificator baru, sering trial n error, jadinya malah keluar duid banyak tapi kurang oke..🙂

  3. August 5, 2011 at 6:12 pm

    mas e yg paling cakep ..😛 bagi info buat tromol belakang dunk . aq mau pake cakram asli shogun sp q tp tromole pake apa ??

    • August 8, 2011 at 6:33 am

      untuk tromol belakang bisa pake shogun 110, smash, atau shogun 125 kk..🙂
      dudukan piringan tinggal beli aja, bilang buat shogun sp atau satria F 150 & pasang di tukang bubut (bengkel)

      bisa juga beli tromol variasi, udah banyak kok di pusat2 variasi (kalo di jabotabek, di otista, kebon jeruk atau ciledug udah pasti ada)
      bilang aja tromol buat shogun sp atau satria F 150..😉

  4. Rian
    November 7, 2011 at 8:24 pm

    Gan klo buat shogun sp pake tromol belakang variasi satria 150 ada yg d rubah lg nda gan ? sbelumnya mkasih gan .

    • abid912
      March 11, 2013 at 11:20 pm

      Tinggal pasang bang, sama persis🙂

  5. norman
    March 14, 2012 at 4:26 am

    bos mau nanya kalo tromol blakang shogun sp ma satria FU sma gga???
    yg gua mau di rubah pelek jari trus pngen ttp doble disc…

    • abid912
      March 11, 2013 at 11:21 pm

      Sama persis bang, plek, sama pokoknya..😀

  6. Longe_17
    April 19, 2013 at 8:03 am

    Mas..
    Saya mau modif roda belakang Shogun R 125 pake Disc Brake..
    Untuk tromol, biar tinggal pasang.. Make tromol apaan ?
    klo pake jasa tukang bubut, takut ga presisi gitu..
    Trus cakram set nya pake Fu juga ato apa ?

    Makasih..

  7. July 22, 2013 at 2:21 pm

    Fine way of telling, and good piece of writing to take facts on the topic of my
    presentation subject, which i am going to present in school.

  8. July 25, 2013 at 10:43 pm

    I for all time emailed this weblog post page to all
    my contacts, for the reason that if like to read it after that
    my contacts will too.

  9. nutrition myth
    August 14, 2013 at 5:54 am

    Excellent goods from you, man. I’ve understand your stuff previous to and you are just too excellent. I really like what you have acquired here, really like what you’re saying and the way in which
    you say it. You make it entertaining and you still take
    care of to keep it smart. I cant wait to read far more from
    you. This is really a terrific web site.

  10. September 29, 2013 at 1:04 pm

    gan, kalo shogun sp pake tromol model becak cocok gak ?

    • October 14, 2013 at 7:36 pm

      cocok bang, mantap malah (y)

  11. December 16, 2013 at 7:36 pm

    I am now not positive where you are getting your info, but good topic.
    I must spend some time studying more or working
    out more. Thanks for fantastic info I was looking for this info for my mission.

  12. December 22, 2013 at 5:21 pm

    Good day! I know this is somewhat off topic but I was
    wondering which blog platform are you using for this site?
    I’m getting fed up of WordPress because I’ve had issues with hackers and I’m
    looking at alternatives for another platform.
    I would be great if you could point me in the direction of a good
    platform.

  13. December 26, 2013 at 7:39 am

    Wow that was odd. I just wrote an really long comment but after I clicked submit my
    comment didn’t show up. Grrrr… well I’m not writing all
    that over again. Regardless, just wanted to say wonderful blog!

  14. December 26, 2013 at 8:01 am

    These are actually great ideas in concerning blogging.
    You have touched some fastidious points here. Any way keep up
    wrinting.

  15. December 26, 2013 at 12:58 pm

    With havin so much content and articles do you ever run into any issues
    of plagorism or copyright violation? My website has
    a lot of unique content I’ve either authored myself or outsourced but it looks like
    a lot of it is popping it up all over the web without my agreement.
    Do you know any methods to help reduce content from being stolen?
    I’d really appreciate it.

  16. December 26, 2013 at 10:39 pm

    Heya i’m for the first time here. I found this board and I find
    It truly helpful & it helped me out much. I am hoping
    to provide one thing back and aid others such as you aided me.

  17. December 27, 2013 at 7:44 pm

    Great post.

  18. December 28, 2013 at 12:36 am

    Nice post. I used to be checking continuously this blog and
    I am inspired! Extremely helpful info specifically
    the final part🙂 I care for such information much. I used to
    be seeking this certain info for a very lengthy time.
    Thanks and good luck.

  19. February 16, 2014 at 7:54 pm

    I’ve been browsing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article
    like yours. It is pretty worth enough for me. In my opinion, if all web
    owners and bloggers made good content as you did, the
    net will be a lot more useful than ever before.

  20. March 9, 2014 at 3:39 am

    Hello there, I found your blog via Google at the same time as looking for a related topic, your
    web site got here up, it looks good. I’ve bookmarked it in
    my google bookmarks.
    Hello there, just changed into aware of your weblog through Google,
    and found that it’s really informative. I’m
    going to be careful for brussels. I will appreciate
    in case you proceed this in future. Numerous other people can be benefited from your writing.
    Cheers!

  21. March 12, 2014 at 1:53 pm

    Woah! I’m really loving the template/theme of this website.

    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s challenging to get that “perfect balance” between superb usability and visual appeal.

    I must say you have done a fantastic job with this.

    In addition, the blog loads very quick for me on Safari.
    Superb Blog!

  22. March 14, 2014 at 2:33 am

    My coder is trying to persuade me to move to .net from PHP.
    I have always disliked the idea because of the expenses.

    But he’s tryiong none the less. I’ve been using Movable-type on numerous websites for about a year and am worried about switching
    to another platform. I have heard great things about blogengine.net.
    Is there a way I can import all my wordpress
    posts into it? Any kind of help would be greatly appreciated!

  23. March 14, 2014 at 2:33 am

    Right here is the right webpage for anybody who
    would like to understand this topic. You realize so much its almost hard to
    argue with you (not that I personally would want to…HaHa).

    You definitely put a new spin on a subject which has been discussed for ages.

    Great stuff, just great!

  24. March 14, 2014 at 5:39 am

    I’ve been exploring for a bit for any high-quality articles or blog posts in this sort of area .
    Exploring in Yahoo I finally stumbled upon this site.
    Reading this information So i’m glad to convey that I’ve a very excellent uncanny feeling I
    discovered just what I needed. I so much no doubt will make certain to don?t put
    out of your mind this web site and give it a look regularly.

  25. March 15, 2014 at 10:51 pm

    This excellent website certainly has all of the information and facts
    I needed about this subject and didn’t know who to ask.

  26. March 17, 2014 at 7:35 am

    My coder is trying to convince me to move to .net from PHP.

    I have always disliked the idea because of the costs.
    But he’s tryiong none the less. I’ve been using Movable-type
    on several websites for about a year and am worried about switching to another platform.
    I have heard fantastic things about blogengine.net.
    Is there a way I can transfer all my wordpress content into it?
    Any kind of help would be greatly appreciated!

  27. ari bocil
    June 3, 2015 at 12:56 pm

    bang aku mau pasang tromol belakang jari jari nih tromol belakang variasi yg cocok buat satria 2 tak ap yaa..
    ..klo satria fu bisa gak.

  28. September 12, 2015 at 7:38 am

    gan untuk tromol belakang fu pake tromol shogun sp tinggal pasang kan gan ?? apa ada yg di rubah lagi gan ?

    • November 29, 2015 at 12:42 pm

      Yoi bang, plek sama..

  1. July 29, 2010 at 10:52 am
  2. August 26, 2010 at 1:15 pm
  3. August 26, 2010 at 1:17 pm
  4. September 21, 2014 at 10:21 pm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: